21 Ağustos 2013 Çarşamba

Kitap Yorumu: Paranormal



Orjinal Adı: Paranormalcy/ Paranormalcy #1
Türkçe Adı: Paranormal/ Paranormal #1
Yazar: Kiersten White
Çevirmen: Barış Emre Alkım
Yayınevi: DEX
Sayfa Sayısı: 285


♥ Normallik de bir yere kadar...


Gördüğünüz gibi yine bir Dex'le karşınızdayım. Evet, gittikçe Dex'e bağlandığımı ben de fark ettim. Ama böyle kitaplar çıkardıkça bağlanmamak elde değil ki^^

Aslında yorumumu birkaç gün önce yayınlayacaktım. Ama baktım evde durmaktan sıkıldım, ben de azcık dolaşayım dedim. İyi demişim de o azcık dolaşma işi çok dolaşmaya doğru kayınca -tabi ben bir de üşengeç olunca- yayınım da beklemek zorunda kaldı :/  

Yeni bitirdiğim bir kitap sayılırdı. Bu yüzden yorumunu öne aldım. Çok güzeldi^^ Çoğu yeri gülerek okudum. Özellikle de Evie'nin anlatımları harikaydı. Tabi bir de biiiip olayı favorim :D Ben bu seriye neden daha önce başlamamışım ki? -Ah, buldum. Dünya ile Güneş arasındaki mesafe uzunluğunda bir listem olduğu için^^-

- Spoiler içerir -

Aslında birkaç kitap arasında kararsız kalmıştım. Sonra Paranormal'in başını okudum ve "Bunlar ciddi mi? Kitaba böyle mi başlıyorlar yani? Kesin devamını okumalıyım." diyerek kitaba başladım. Haklıymışım, devamı da başı kadar güzeldi.

Kitabın içinde aklınıza gelebilecek her türlü varlığı bulabilmenize ne demeli peki? Yazarımız yaratık seçiminde pek bonkör davranmış, ne bulduysa koymuş^^ Kitaba farklılık da katmamış değil hani :P 

Kitap Evie'nin ağzından yazılmış. Evie, UPTA (Uluslararası Paranormal Tecrit Ajansı) için çalışan bir paranormal avcısı. Kılık değiştirerek normal gibi görünen paranormallerin arkasındaki gerçek halini görebiliyor. Yani UPTA için çok değerli. Ayrıca en yakın arkadaşı bir denizkızı, eski sevgilisi de bir peri. Şu an aşık olduğuysa şekil değiştiren bir paranormal... 

Lish, Evie'nin en iyi arkadaşı. Çok sevilesi biri. -Ama yazarımız, canım yazarımız yaptı yapacağını. Yine de inanıyorum gelcek o.- Akvaryumdan bilgisayar çevirisiyle konuşurlar. Yani Lish'in konuşması duygusuz monoton bir sesle çevrilir. Ayrıca bip olayına gelirsek, bu bilgisayar argo kelimeleri tercüme etmez. Bu da onun biiiip şeklinde olmasına neden olur. Bu yüzden de biiip Evie'nin sıkça kullandığı bir terime dönüşür^^

Raquel de oranın müdürü. Evie'yle yakın bi ilişkileri var. -dı mı desem acaba?- Kendisi iç çekişleriyle ünlüdür. Evie'nin iç çekiş tercümeleriyle çeşitliliğini görebiliyoruz. Sık sık yapıyor bunu -İç çekmeyi konuşmaya tercih ediyor kendisi- Fena bir yöntem değil aslında. -Ama benim gibi çenesi düşüklere uygun değil sanırım^^-

Erkek karakterlerde ise sanırım bağlandığım birisi olmadığı için şanslıyım^^ Ne Reth beni çekti, ne de Lend. Ama Lend'i, Reth'e tercih ederim. Evie'yle de o olsun zaten. Salla Reth'i :D Peki kimdir bunlar?

Reth Evie'nin eski sevgilisi olur. Kendisi bir peridir. Her şeyi istediği gibi anlamakta çok yetenekli bir peridir.^^ Her ne kadar lafı istediği yöne çekmek bir badboy özelliği olsa da ben bu Reth'e ısınamadım. Yok yani, olmadı. -Reth mi? Ah, biiiiip.- Lend'i daha çok sevdim ben^^ Lend demişken, kendisi bizim kızın aşık olduğu şekil değiştiren varlık. - Şu şekil değiştirme işi de çok artistik :D - Hem Lend'in espri anlayışı da yok değil. Evie ile olan diyalogları da çok şeker^^ -Şu sayfa 259'da yaptığıyla da gözüme girdi hani^^ O nasıl bir fotoğraf pozu öyle :D - Hayranlık uyandırmadı ama yine de sevdim bu oğlanı, takılsınlar Evie'yle :P  

-Kitapta buna benzer bir bölüm vardı sanki^^-


Kesinlikle Evie'yi ikisinden daha çok sevdim. -Onu daha çok sevmemin, kitapta hayran olduğum erkek karakter olmamasıyla ilgisi var mı? Yok canım, o da nerden çıktı :P- Şirin bir karakter.. -Bıçağı ve çarpıcısı bile pembe olan birisi elbette şirin olmalı- Ayrıca anlatımıyla da beni kendisine daha çok bağladı. Kapağındakiyle hayalimdekinin bir olmadığını da eklemeliyim. Benim hayalimdeki daha şirin bir karakter^^ 

Bir de Vivian var. Ama içimden onu anlatmak gelmiyor. Böyle bi ne olduğu, ne istediği belli değil. -Belki ve umarım ilerde değişirsin- Sevmedim onu! Vivian, sana Lish'in uzuun biiiiiiiplerinden gönderiyorum^^


Bu arada kitapta İstanbul geçtiğini söylemiş miydim? Sayfa 40'da. Evie İstanbul'da vampir etkinliğine gidiyor. Ayrıca bir de Türk diyor. Sayfa 43'de. Tabi bunları görünce ben bir şaşırıyorum sormayın.- İstanbul dedi! Türk de dedi! İnanmıyoruuuum! o.O- O zamanki tipimi görmeliydiniz^^
Buna benziyordum sanırım :D


Kitabın sonuna gelirsem heyecanlı bittiğini söyleyemem. Öyle bitse daha güzel olurmuş sanki. -Neden? Çünkü deliyim ben. Sonraki kitap için çıldırtan sonlar istiyorum. Sanırım Opal ve Tanrı'yı art arda okumanın etkisi^^- Ama yine de çok beğendiğim bir kitaptı. İkincisini hatta üçüncüsünü de hemen okumalıyım :) Tavsiye ederim, gülümseyerek okuyabileceğiniz bir kitap...



Uzun uzun anlattığıma göre, artık alıntılara geçebiliriz. Neredeyse hepsinin Evie ve Lend arasında olduğunu söyleyeyim. Sayfa 259 favorim^^


♥ Paranormal'den Alıntılar ♥
-----------------------------------------------------------------


♥ "Önümüzdeki on iki saat içinde rapor vermezsen yok edileceksin. Bir insana saldırırsan yok edileceksin. İz sürücü aleti çıkarmaya kalkışırsan yok edileceksin. Seninle iş birliği yapmayı dört gözle bekliyoruz."
--- Evie, sayfa 3 ---


♥ Havaya sıçrayınca sert bir tekme savurdum.  Yaratık koridorda uçtu, onu kovalayan tecrit işçisinin tam kollarına düştü. "Gol!" diye bağırdım. Kahretsin, çok iyiydim.
--- Evie, sayfa 6 ---


♥ "Gümüş bıçaklar! Neredeyse tüm paranormaller için can yakıcı, bazılatı içinse öldürücü!"
"Çarpıcı! Çingene pembesi ve pırıltılı."
--- Evie ve Bud, sayfa 38 ---


♥ "Bana resim çizmeyi biraz gösterirsin diye düşündüm. Vücut konusunda pek iyi değilim de."
"Şaka mı yapıyorsun sen? Bence vücudun muhteşem."
"Salak şey."
--- Evie ve Lend, sayfa 77 ---


♥ "İstersen sana şortun yanında bunu gibi botlar da getireyim."
"Kız gibi görünebilmem, kız gibi giyinmek istediğim anlamına gelmez."
"Haklısın. Hem zaten büyük olasılıkla baldırların da buna uygun değildir."
--- Evie ve Lend, sayfa 80 ---


♥ "Bunlara bayılacaksın."
"Emir mi bu?"
"Hayır, tehdit."
--- Evie ve Lend, sayfa 91 ---


♥ "Parlak topuklu sandaletlerle gezen ölüm. En azından hoş bir görüntü"
Omzuna bir tane patlattım. "Hadi oradan, çok korkuncum ben. Seni öldüreceğimi sanmıştın, hatırlıyor musun?
"Hatırlamaz olur muyum? Amma da stresli gündü."
--- Evie ve Lend, sayfa 129 ---


♥ "Evet, ehliyetim var."
"Vay be. Amma havalı."
"Aynı dolaplar gibi. Hatta bazen ehliyetimi dolabıma koyuyorum, öyle havalı oluyor ki, havasından patlayacak diye korkuyorum"
--- Evie ve Lend, sayfa 130 ---


♥ "Acayipsin sen."
"Diyene bak, şekilde şekle giren görünmez oğlan."
--- Evie ve Lend, sayfa 131 ---


♥ "Karanlık basmadan dönün. Ev hapsi hâlâ geçerli."
"Hiç eğlenmemeye söz veriyorum."
"Çabuk git buradan, seni serseri."
--- Lend ve babası, sayfa 191 ---


♥ "Ehliyet alamayacağını sen de biliyorsun, ama senin için daha bile iyi bir şey yapabilirim."
"Neymiş o?"
"Yarın benimle okula gelip kanlı canlı bir dolap görmeye ne dersin?"
Çığlığı bastım tabii.
--- Evie ve Lend, sayfa 194 ---


♥ "Tembel."
"Bu, sekiz yaşımdan beri yaptığım ilk tatil. Azıcık izin ver yahu."
" Tamam, tamam. Ama sen yokken okul çok sıkıcıydı. Hiç kimse dolap görünce kendinden falan geçmiyordu."
"Hepsi de salakmış."
--- Evie ve Lend, sayfa 226 ---


♥ "Şey, gecenin geri kalanını burada mı geçirmeyi planlıyorsun?" diye sordu tek kaşını kaldırarak.
Gülmemeye çalışarak gözlerimi kıstım. "Ancak rüyanda görürsün."
Güldü. "O zaman izin ver, uyuyayım da rüyama döneyim bari"
--- Evie ve Lend, sayfa 250 ---


♥ Beni rahatlatacak bir öpücük vermek için yaklaştı ama geri çekildim. "Aklına bile getirme. Makyajımı bozarsan Arianna seni öldürür."
"Tek kaşını kaldırıp gülümsedi. "Gece bitmeden makyajını mahvetmeyi düşünüyorum, ona göre."
"Sana iyi şanslar o zaman."
--- Evie ve Lend, sayfa 256 ---


♥ "Seni adi!" Gülümseyerek omzuna bir tane vurdum. "Çok acayip bir fotoğraf olacak bu."
"Makyajını bozacağımı söylemiştim sana, değil mi?" dedi, yüzünde kendinden hoşnut bir sırıtış vardı.
--- Evie ve Lend, sayfa 259 ---


♥ "Hadi canım! Benim için o kadar endişelendin demek?!"
"Seni kaybetmekten korktum."
"Çok beklersin. Şimdi benimle kırk saat aralıksız Easton Heights izlemeye mahkumsun!"
"Elini tutmanın karşılığında küçük bir bedel."
--- Evie ve Lend, sayfa 285 ---

-----------------------------------------------------------------
Bence okuyun^^


2 yorum:

  1. Ben bu kitabı okumuştum ama seriye devam etmedim nedense. Sanırım kitabın sonu heycanlandırmadı beni :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Beni de heyecanlandırmadı ama yine de sevdim^^ İkinici kitabın sonundan çok umutluyum :D

      Sil