30 Ekim 2013 Çarşamba

Kitap Yorumu: Başlayanlar



Orjinal Adı: Starters/ Starters and Enders #1
Türkçe Adı: Başlayanlar/ Başlayanlar #1
Yazarı: Lissa Price
Çevirmen: Kadir Yiğit Us
Yayınevi: DEX
Sayfa Sayısı: 338


♥ Bedenine sahip çık


Bayıldığım bir kitap mıydı? Hayır. Okunabilir mi? Evet. Ama eğer okuyacaksanız kitabın ortalarında bitirmeyi ertelemenizi tavsiye etmem. Sonra benim gibi kafanız allak bullak olur.

Kitabı uzun sürede bitiren biri olarak kitaba haksızlık ettiğimi düşünüyorum. Tabi bu okuma işini zamana yayınca istesem de kitaba bağlanamadım. Oysaki her okuyan mükemmel diyor. Sorun bende galiba -.-

Açıkçası okurken çok meraklanmadım. Hatta bazen sıkıldım. Üstelik karakterlere de bağlanamadım. Olmamışım, sevememişim ben bu kitabı.
Bitirmem uzun sürdüğü için mi beğenemedim, yoksa beğenemediğim için mi uzun sürdü, bilemiyorum.

Çoğu yeri tahmin ettim. Sondaki Blake olayı hariç. Ama o ve o, yani ikisi.. O.o Oldu o zaman biz kalkalım. Buna rağmen ikinci kitabı merak etmiyorum. Hatta seri değil, tek kitap da olabilirdi. Yani sonu çok..final gibiydi. Aslında devamında ne olacağı belli ama inanın onu da merak etmiyorum.

Daha aksiyonlu olabilirdi. En azından öyle bekliyordum. Şimdi diyeceksiniz "Cinayet olayı yeterince aksiyonlu değil mi?" diye. Ama ben o heyecanı falan hissetmedim ki.

Karakterlere gelirsem, ihtiyar çok nefretlik biriydi. Özellikle de Blake'le şey edince -Burayı söylersem kitabın çok edici yanı kalmaz, beni Mars'a kadar sopayla kovalarsınız- Kitapta en yoğun yaşadığım duygu kesinlikle bu olaydaydı.

Blake iyi gibiydi başlarda. Neyse ki Team Blake diye dolaşmadım. Öyle olsaydı kitabın sonunda midem falan bulanırdı. Hatta büyük aşklar nefretle başlar -kendimi de bu sözden soğuttum şimdi- tarzı bir şey olurdu, ki bu kat kat berbat. -İyice saçmaladım, farkındayım.- 

Blake isminde hep bir problem çıkıyor zaten. İsme karşı ciddi ön yargılarım var artık. Tam yeni Blake iyi derken.. Bam! Önce Lux serisi sonra da bu. Blake isminde düzgün biri çıkmayacak mı yahu?

Michael hakkında da bir düşüncem oluşmadı. Kitapla varla yok arasında biriydi zaten. Daha çok görseydim belki severdim. Ama kitaptaki üzüldüğüm birkaç andan birisiydi yeni Michael.

Callie de iyi gibiydi. Kardeşine çok bağlı olması kesinlikle bir artıydı. Güçlü bir kızdı. Ama ne bileyim, onu da çok sevemedim. İkinci kitapta kendini bana daha çok sevdireceğini umuyorum. Gerçi daha birinciyi tekrar okumam gerek. Belki o zaman görüşlerim değiş ve yeni bir yorum yazarım, ha?

Bu kitapta cidden hiç alıntı bulamadım. Önceden resmen kitabı yazdığım alıntılara sayın bunu. Alıntı sayımı azaltmaya karar verdim zaten. Yoksa kitabı okumanıza gerek kalmayacak :P

Son olarak, bence okusanız da olur okumasanız da. Ama okusanız daha iyi gibi sanki. O kadar çok beğenen var ki.. Bir şans verin bence ^^



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder